آموزش

استفاده از هوش مصنوعی در تبلیغات

content with AI

استفاده از هوش مصنوعی در تبلیغات

هوش مصنوعی در بازاریابی و تبلیغات دیجیتال به دستاوردهای مهمی رسیده است. این فناوری با ارائه محصولاتی که با هوش مصنوعی توسعه یافته‌اند، پتانسیل ایجاد تغییرات عدیده‌ای در بازاریابی دیجیتال دارد. هوش مصنوعی در بازاریابی موضوعی است که در سال‌های اخیر بسیار اهمیت پیدا کرده است. در این زمینه، کاربردهای هوش مصنوعی در بازاریابی و تبلیغات دیجیتال بسیار زیاد است.یکی از کاربردهای هوش مصنوعی در بازاریابی، تولید محتوا با هوش مصنوعی است. فناوری هوش مصنوعی، امکان تولید محتوا به صورت اتوماتیک را ایجاد کرده است. برای مثال، وب‌سایت‌های خبری از این فناوری برای تولید متن اخبار ساده، نظیر تغییرات در بازار بورس و همچنین نتایج مسابقات ورزشی استفاده می‌کنند.کاربردهای دیگر هوش مصنوعی در بازاریابی و تبلیغات دیجیتال عبارتند از:

  • هدف‌گذاری تبلیغات با استفاده از هوش مصنوعی، که به شرکت‌ها کمک می‌کند تا تبلیغات خود را به مخاطبان مناسب تری نشان دهند.
  • تخصیص دقیق بودجه‌های تبلیغاتی هم در کانال‌ها و هم بین مخاطبان خود؛ تنظیم بودجه‌های تبلیغاتی به صورت خودکار و با حفظ KPIها؛ پیدا کردن مخاطبان تبلیغاتی جدید و تبدیل فرصت‌ها؛ تعیین اهداف کمپین و رسیدن به آن‌ها.
  • استفاده از هوش مصنوعی در پیش‌بینی رفتار مشتریان و تحلیل داده‌های مرتبط با آن‌ها؛ این کاربرد هوش مصنوعی به شرکت‌ها کمک می‌کند تا بهترین راهکارهای بازاریابی را برای هر مشتری پیدا کنند.
  • استفاده از هوش مصنوعی در پشتیبانی مشتریان؛ این فناوری به شرکت‌ها کمک می‌کند تا به صورت خودکار به سوالات و نیازهای مشتریان پاسخ دهند و به مشتریان خود خدمات بهتری ارائه دهند.

با توجه به کاربردهای هوش مصنوعی در بازاریابی و تبلیغات دیجیتال، استفاده از این فناوری می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند تا بهترین راهکارهای بازاریابی را برای هر مشتری پیدا کنند و به مشتریان خود خدمات بهتری ارائه دهند.

content with AI

مهم‌ترین کاربردهای هوش مصنوعی در تبلیغات

ده‌ها مورد استفاده از هوش مصنوعی در تبلیغات وجود دارد که در اینجا به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

۱. مدیریت خرید و درج تبلیغات در پلتفرم‌های دیجیتال

تبلیغات امروزی برای هدف قرار دادن و ارائه تبلیغات موثر در سراسر اینترنت به برنامه‌ریزی متکی هستند. تقریباً همه پلتفرم‌های تبلیغات دیجیتال از هوش مصنوعی برای تنظیم خرید و فروش و درج تبلیغات در لحظه استفاده می‌کنند.

۲. بهینه سازی بودجه و عملکرد تبلیغات با پایش به کمک هوش مصنوعی

بهینه سازی عملکرد یکی از موارد استفاده کلیدی هوش مصنوعی در تبلیغات است. الگوریتم‌های یادگیری ماشین توسط راه‌حل‌های تجاری موجود برای تجزیه و تحلیل نحوه عملکرد تبلیغات شما در پلتفرم‌های مختلف از جمله رادیو، تلویزیون و وب مورد استفاده قرار می‌گیرند، سپس توصیه‌هایی برای بهبود عملکرد ارائه می‌دهند.

در برخی موارد، این پلتفرم‌ها ممکن است از هوش مصنوعی برای خودکارسازی هوشمندانه برخی از کارها استفاده کنند تا کارها را به بهترین شیوه‌ها انجام دهند و در زمان شما صرفه‌جویی کنند.

در پیشرفته‌ترین موارد، هوش مصنوعی می‌تواند به‌طور خودکار عملکرد تبلیغات و بهینه‌سازی هزینه‌ها را مدیریت کند، و تصمیم‌گیری در مورد بهترین روش برای دستیابی به KPIهای تبلیغاتی و بودجه کاملاً بهینه‌سازی شده را توصیه کند.

به لطف پلتفرم‌هایی مانند فیس‌بوک، لینکدین، اینستاگرام، توییتر و گوگل، شما مجموعه‌ای قوی از داده‌ها دارید که با آن می‌توانید مخاطبان را از طریق تبلیغات دسکتاپ و موبایل هدف قرار دهید و پس از تبلیغ، تحلیل‌های لازم را به دست آورید. اما انجام این کار به صورت دستی تقریباً غیرممکن است. علاوه بر این، بسیاری از سازمان‌ها تبلیغات خود را در رسانه‌هایی مانند رادیو و تلویزیون منتشر می‌کنند که پیش و پس از انجام تبلیغات، نیاز به بررسی آمار و تحلیل‌ها دارند. هوش مصنوعی می‌تواند در اینجا کمک کند. با کمک AI، در کمترین زمان ممکن به تمامی اطلاعات لازم برای تحلیل و بررسی تبلیغات دسترسی پیدا خواهید کرد.

سامانه پایش هوشمند تبلیغات تلویزیون و رادیو آویر یکی از ابزارهای مهمی است که از کاربردهای هوش مصنوعی در صنعت تبلیغات استفاده کرده است. این سامانه بعد از پایش تبلیغات رادیویی و تلویزیونی، گزارشی کانل از عملکرد تبلیغات ارائه می‌دهد. 

۳. ایجاد و مدیریت تبلیغات

بعضی از سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی وجود دارند که بر اساس اهداف شما برای کسب‌وکارتان تبلیغات ایجاد می‌کنند. این قابلیت در حال حاضر در بعضی از پلتفرم‌های تبلیغات رسانه‌های اجتماعی وجود دارد و به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا از اتوماسیون‌های هوشمند برای ایجاد و مدیریت تبلیغات استفاده کند.

و در پایان این که…

هوش مصنوعی در حال تغییر دادن صنعت تبلیغات است. هوش مصنوعی با قابلیت کمک به هدف‌یابی دقیق‌تر و کارآمدتر تبلیغات، می‌تواند صنعت تبلیغات و نحوه انجام بازاریابی را در چند سال آینده متحول کند. برای پیش رفتن با این تحولات، کسب‌وکارها باید به استفاده از هوش مصنوعی روی آورند تا با صرفه‌جویی در هزینه و زمان، به بهترین نتایج دست پیدا کنند.

نویسنده این مقاله

ایلیا قبیتی

مشاور مدیریت کسب و کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *