تبلیغات

شدوبن (Shadowban) چیست؟

شدوبن

شدوبن شدن چیست ؟

در اینستاگرام قوانین و فرمول‌های نانوشته زیادی وجود دارد. شدوبن (Shadowban) اصطلاحی است که در نتیجه تخطی از قوانین اینستاگرام و محدودیت‌های اعمال شده روی اکانت متخلف گفته می‌شود. اگر مدتی است نسبت به میانگین آمار صفحه‌‌ای که مدیریت می‌کنید به شکل پیوسته کم‌تر لایک، کامنت، ایمپرشن، ریچ یا ویوو دریافت می‌کنید یا حتی رشد تعداد فالوور کاهش پیدا کرده است، اگر پست‌هایی که منتشر می‌کنید با جستجوی هشتگ‌ آن‌ها قابل مشاهده نیستند، و اگر این‌ها در شرایطی اتفاق می‌افتد که نسبت به گذشته در تعداد و نوع محتوای منتشر شده در صفحه تغییری ایجاد نشده است، اکانت شما شدوبن شده است. جالب است که خود اینستاگرام شدوبن را به رسمیت نمی‌شناسد اما نتیجه آن روی اکانت اعمال شده کاملا مشخص خواهد بود. اما چه مواردی احتمال شدوبن شدن را افزایش می‌دهد:

  • هشتگ؛ استفاده از هشتگ‌هایی که در گذشته بن یا محدود شده‌اند، از دلایل اصلی شدوبن شدن اکانت است. کافیه قبل از استفاده از هشتگ، در اینستاگرام جستجو شود و در صورتی که توضیحی مبنی بر بن یا محدود بودن آن وجود نداشت، استفاده شود.
  • اگر در بازه‌های زمانی محدود (مثلاً یک ساعت) زیاد پست‌های مختلف لایک شوند یا کامنت گذاشته شود یا حتی فالوو/آن‌فالوو زیادی انجام شود، احتمال شدوبن شدن افزایش پیدا می‌کند. البته ظرفیت هر اکانت با توجه به فعالیت گذشته با اکانت‌های دیگر متفاوت است.
  • متن‌های تکراری چه در کامنت‌‌های منتشر شده در پست‌های مختلف و چه در کپشن پست‌ها در صفحه‌های مختلف در حجم گسترده، می‌تواند از دلایل شدوبن شدن باشد.
  • استفاده از نرم‌افزارهای غیر رسمی و مخرب از دیگر دلایل است.
  • همچنین ریپورت شدن، تداوم در انتشار محتوای دارای کپی‌رایت و… باعث شدوبن می‌شود.

اولین اقدام برای خروج از شدوبن بعد از پاک‌سازی محتوا‌های اکانت از مواردی که بالاتر توضیح داده شد (مثل هشتگ‌های محدود شده)، تماس با اینستاگرام از قسمت Report Problem اپلیکیشن و توضیح مشکل به صورت کامل است. نکته مهم عدم اشاره به واژه Shadowban در توضیح مشکل است. مثلا با این توضیح که با جستجوی هشتگ، پست منتشر شده نمایش داده نمی‌شود، مشکل را برای اینستاگرام ارسال کنید. دومین اقدام هم صبر و استمرار در برقراری ارتباط و تعامل با اینستاگرام است. شدوبن شدن در دنیای دیجیتال مارکتینگ و شبکه‌های اجتماعی اختلالاتی در کسب‌وکار ایجاد می‌کند. ما در ایرادز بواسطه احتمال شدوبن، کمپین‌های اینستاگرام را با دقت‌ ویژه‌ای اجرا می‌کنیم. برای سفارش کمپین‌های اینستاگرام با ما تماس بگیرید.

شدوبن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *