آموزش

تبلیغ در گوگل

تبلیغ در گوگل

تبلیغ در گوگل

شاید اگر ۱۰ سال پیش به مدیران کسب و کارها ، دارندگان فروشگاهها، صاحبان کارخانجات و … میگفتیم که مهمترین اتفاقی که در فروش می افتد، داشتن وب سایت و فروش آنلاین است کسی حرفمان را جدی نمیگرفت، اما درد کم کم فرا رسید و سرتاسر بدنه ی سازمان فروش را فرا گرفت .

نداشتن وب سایت، داشتن وب سایت اما در صفحه اول گوگل نبودن، طراحی اشتباه و …. از این دست دردها، همگی با وجود گوگل، شبکه های اجتماعی و تبلیغات مجازی بوجود آمده اند.

گوگل ادز

میتوان گفت اولین گزینه تبلیغات سایت برای هر دیجیتال مارکتر در سراسر جهان استفاده بهینه از قابلیت تبلیغات گوگل یا همان گوگل ادوردز یا تبلیغات بر اساس کلمات در گوگل است. از چندین سال پیش که کسب و کارها متوجه قدرت موتورهای جستجو و پرچمدارشان گوگل شدند، رقابت برای رسیدن به صفحه اول و بعد از آن لینک های اول تا سوم شروع شد. میتوان گفت تبلیغات سایت در کنار تبلیغات در شبکه های اجتماعی تقریبا نقش مکمل هم را بازی میکنند. خیلی از کسب و کارها که از سالیان پیش سایت خود را طراحی کرده و سئو کلمات کلیدی خود را انجام داده اند و الان در بالاترین رتبه های فضای وب قرار دارند باز هم برای افزایش فروش و کسب درآمد مضاعف از کمپین های ۳۶۰ درجه استفاده میکنند .

پنل گوگل ادوردز

گوگل ادوردز یک پنل مدیریت دارد که در آن، نوع تبلیغاتی که میخواهید اجرا کنید، منطقه جغرافیایی جامعه هدف، دستگاههای مورد استفاده هدف ( موبایل، تبلت، لپتاپ و دسکتاپ ) ، سن و جنسیت ، زمان و تاریخ تبلیغات، مدل نمایش تبلیغات را میتوانید هدفمند کنید. البته ناگفته نماند اینکه شما میتوانید مشخص کنید که در اثر جستجوی چه کلمات و جملاتی تبلیغ شما نمایش داده شود و یا با چه جستجوهایی شما را نشان ندهد. این یکی از مهمترین پارامترهایی است که دیجیتال مارکترها و اجرا کنندگان کمپین های گوگل باید در نظر داشته باشند.

تبلیغات در گوگل چیست ؟

خود این سوال، جزء آن دسته از سوالاتی است که از گوگل پرسیده میشود . جالب است که جواب این پرسش، کتابهای زیادی را شامل میشود ولی بر اساس تجربه ای که در طی سالهای زیاد تبلیغات برای برندهای مختلف بدست آورده ایم میتوان گفت ” هر گونه معرفی محصول یا خدمت که در سرتاسر وب اتفاق انجام میشود را تبلیغات گوگل گویند. تبلیغات گوگل از رپورتاژ آگهی، ایجاد پست مهمان، تولید محتوای تبلیغاتی، معرفی محصول یا خدمات در انجمن های مختلف، کامنت مارکتینگ ( ایجاد کامنت معرفی در پایین پست ها و نوشته های دیگران در انجمن های مختلف ) همگی جزء تبلیغات گوگل حساب می شوند ولی در صحبت محاوره ای جامعه دیجیتال، منظور تبلیغات گوگل ادوردز می باشد که توضیح دادیم.

تبلیغ در گوگل

چگونه در گوگل تبلیغ کنیم ؟

خب پاسخ این سوال کاملا نامشخص است. تا زمانی که نوع کسب و کار، وضعیت حضور در بازار آفلاین، پتانسیل پاسخگویی، بودجه تبلیغات و … را ندانیم نمیتوانیم بهترین راه حل را به شما پیشنهاد دهیم اما طبق تجربه ما، این دو مورد است که در ادامه خواهیم گفت .

تبلیغ در گوگل

  • اگر وب سایت دارید و از نظر سئو جای کار دارد و لینک های صفحه اول را بدست نیاورده اید، تبلیغات گوگل ادوردز را صرفا بر اساس کمپین های مناسبتی اجرا کنید یعنی اینکه به مناسبت  ولنتاین که هجوم زیادی به فضای مجازی ایجاد میشود، بابت فروش محصول یا خدماتتان، بر اساس کلمات کلیدی خاص کسب و کارتان، بمدت سه روز تا یکهفته با حداقل ۱۰ میلیون تومان ( زمستان ۱۴۰۱ هستیم که داریم این مقاله را تالیف میکنیم ) اجرا کنید .
  • اگر وب سایت ندارید که در مرحله اول به سراغ طراحی وب سایت بروید و پس از آن تبلیغات گوگل را شروع کنید .

تبلیغ  رایگان در گوگل

تبلیغ رایگان در گوگل، خواسته هر ایرانی، اینکه هنوز خیلی از دارندگان کسب و کار، قبول نکرده اند که برای موفقیت در فروش باید هزینه کنند، برای لیدرهای بازار جای خوشبختی است. هر چه تعداد رقبای قدرتمند کمتر باشد، جا برای مانور در بازار بیشتر است .

تبلیغ رایگان در گوگل را میتوان به این شکل اجرا کرد :

  • جستجوی فروم ها ( انجمن ها ) یی که در آن راجع به خدمات یا محصولات ما صحبت می کنند ، مثلا اینکه ما فروش شیرخشک داریم ، با پیدا کردن انجمن سایت نی نی سایت، جایی که مادران در ارتباط با کودکان و نوزادانشان حرف می زنند، تاپیکی با نام محصولمان راه اندازی کرده و در آن از مزیت های محصولمان صحبت کنیم .
  • هر جا در ارتباط با محصول یا خدمات ما بحث شده ، کامنت های تبلیغاتی مودبانه ایجاد کنیم، البته مهم است که مستقیما تبلیغ نکنیم، بعنوان مشاور و راهنمایی دهنده محصولمان را معرفی کنیم .
  • حدود ۳۰ سایت تبلیغ رایگان در گوگل فارسی وجود دارد که مانند دیوار عمل می کنند، با ورود به آن سایت ها و ایجاد نام کاربری و پنل اختصاصی رایگان، محصول یا خدمات را تبلیغ کنید.
  • از سایتهایی که رپورتاژ رایگان در اختیارتان می گذارند استفاده کنید که مهم ترین آنها، وبسایت ویرگول است . شبیه به سایت ویرگول، بلاگ هایی زیادی وجود دارد که میتوانید با حضور در آنها، تبلیغات خود را انجام دهید.
  • در سایتهای یوتیوب، آپارات و … که حضور افراد در آن زیاد است و بر اساس جستجو و آموزش، کاربران تردد زیادی ایجاد می کنند، میتوانید در قسمت کامنت ها ، مشاوره آموزشی داده و محصول یا خدمتتان را همراه با لینک سایت یا شبکه اجتماعیتان بنویسید. با اینکار شما به راحتی تعداد زیادی ورودی برای سایتتان ایجاد میکنید.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه در “تبلیغ در گوگل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *