تبلیغات

CPM | تبلیغات در شبکه‌های مجازی

تبلیغات CPM

قدم اول در فرآیند تبلیغات آگاه‌سازی است. شما باید مشتریان بالقوه‌ی خود را از وجود محصول/ خدمت/ کالا/ اپلیکیشن‌تان آگاه کنید. در دنیای بزرگ تبلیغات و کمپین های ۳۶۰ درجه، رسانه‌های بسیاری برای این امر وجود دارد. از تبلیغات تلویزیونی و بیلبورد‌های شهری گرفته تا پخش تراکت همه راهکارهایی برای معرفی شما هستند. در کنار این رسانه‌ها، فضای مجازی نیز کانالی قدرتمند است که اگر به درستی به آن ورود کنید، دنیای گسترده‌ای به روی شما گشوده خواهد شد.

چرا شبکه‌های اجتماعی؟

بیش از ۴۰ میلیون کاربر ایرانی در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند. این حضور گسترده نشان از ظرفیت بالای شبکه‌های اجتماعی در امر تبلیغات است. با استفاده‌ی درست از این ظرفیت، می‌توانید پیام خود را در حجمی گسترده به مشتریان بالقوه‌تان برسانید. در کنار قدرت نفوذ بالای این کانال، هزینه‌ی پایین آن نیز خود نقطه‌ی قوت به شمار می‌رود. در فضای شبکه‌های اجتماعی هزینه‌ی رساندن محتوای تبلیغی به هر نفر، بسته به نوع شبکه‌ی اجتماعی، نوع محتوا، دسته‌بندی کانال‌ها و پیج‌ها و… عددی بین ۲۵ تا ۲۵۰ ریال است. به عنوان مثال اگر بخواهید یک محتوای تبلیغی را به یک میلیون کاربر در اپ‌های پیام‌رسان برسانید تنها با هزینه‌ای نزدیک به ۲.۵میلیون تومان این کار امکان پذیر است. با مقایسه‌ی این هزینه با هزینه‌ی تبلیغات بیل‌بردهای شهری یا تبلیغات تلوزیونی متوجه هزینه‌ی پایین و موثر این نوع از تبلیغات می‌شوید. به این نوع از قراردادها CPM‌ می‌گویند.

CPM چیست؟

به نوعی از قراردادهای تبلیغاتی که در آن به ازای بازدید کاربران از محتوای تبلیغاتی‌تان هزینه می‌کنید، قراردادهای CPM می‌گویند. CPM‌ مخفف Cost Per Mille یا «هزینه‌ به ازای هزار بازدید» است. هزینه‌ی این نوع از تبلیغات بسته به نوع شبکه‌ی اجتماعی، نوع کانال‌ها یا صفحاتی که در آنها تبلیغ می‌کنید و زمان اجرای کمپین می‌توانند متفاوت باشد. همچنین معیار شمارش بازدید در پلتفرم‌های مختلف فرق می‌کند. برای مثال معیار شمارش یک بنر در پیام‌رسانی چون سروش تعداد seenهای آن بنر است، که تنها نشان‌دهنده‌ی افرادی است که آن بنر را (با دقت یا تنها با اسکرول کردن و رد شدن) دیده‌اند. اما اگر تبلیغ شما یک Video‌ در اینستاگرام باشد معیار viewهای آن است که نشان‌دهنده‌ی دفعاتی است که افراد بخش قابل توجهی از آن ویدئو را دیده‌اند.

آیا CPM برای شما مناسب است؟

تبلیغاتی که به شکل کمپین‌های CPM اجرا می‌شوند، مناسب افرادی هستند که بیش از هر چیز نیازی به آگاهی‌بخشی دارند. این آگاهی‌بخشی می‌تواند برای وجود یک کسب‌وکار، محصول یا خدمت جدید باشد یا برای معرفی یک کمپین یا اتفاق. مثلا اگر کمپینی مناسبتی برای تخفیف دارد، قرارداد CPM بهترین گزینه‌ است. استفاده‌ی دیگر از این نوع تبلیغات، برای برندسازی است. اگر می‌خواهید همه اسم‌تان را بشنوند، کجا بهتر از گوشی‌ها؟ با حجم گسترده و روزافزون استفاده از شبکه‌های اجتماعی، یک تبلیغ گسترده با چند میلیون بازدید بهتر از هر روشی شما را معرفی می‌کند.

نکات کلیدی در اجرای یک تبلیغ بازدیدی

برای آنکه یک کمپین تبلیغاتی بازدیدی مناسب داشته باشید، ابتدا باید رسانه را بشناسید. باید بدانید مشتریان بالقوه‌ی شما در کدام شبکه‌ی اجتماعی هستند، اعضای کدام کانال یا صفحه هستند. همچنین باید بدانید نوع محتوای شما مناسب عرضه در کدام شبکه‌ی اجتماعی است. مشاوران ما در شرکت ایرادز با سابقه‌ی اجرای بیش از ۵۰۰ کمپین تبلیغاتی آماده‌ی ارائه‌ی مشاوره به شما برای اجرای تبلیغاتتان هستند. با ما بمانید تا در مطلب بعد در مورد تبلیغات کلیکی بیشتر بدانیم.

تبلیغات بازدیدی CPM
تماس با ما

درخواست مشاوره
این قسمت برای اهداف اعتبارسنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *