آموزش, تبلیغات

تبلیغات برای آزمایشگاه پزشکی

تبلیغات برای آزمایشگاه پزشکی

تبلیغات برای آزمایشگاه پزشکی

تبلیغات برای آزمایشگاه پزشکی را میتوان جز سخت ترین کارهایی دانست که برای مشاوران مارکتینگ اتفاق می افتد و درخواست می شود . تفاوت شاخص بین برندینگ آزمایشگاه پزشکی و پزشک در این است که وقتی صحبت از برندینگ پزشک ، صحبت از برندسازی شخصی است ، فقط پای رفتار شخص و شخصیتش شامل اطلاعات هویتی ، اطلاعات تحصیلی و اطلاعات شغلی و تجربیات کاری اش است ولی در آزمایشگاه ، مجموعه ای از پارامترها دخیل است ، فضای فیزیکی ، رفتار پرسنل ، تبلیغات آزمایشگاه ، شهرت رقبا ، مدل دستگاهها و … درگیر انتخاب بیماران و مراجعه کنندگان می باشد .

مهمترین علت سختی کار مارکتینگ این است که در سایر حوزه ها می توان با تکیه بر برند شخصی آن فرد، مسیر بازاریابی را راحت تر طی کرد اما در آزمایشگاه ها فرایند بازایابی باید روی برند آزمایشگاه انجام شود و علاوه بر آن ، عملکرد سیستم آن کسب و کار ( مثل برخورد پرسنل ، تمیزی محیط ، دقت نتایج گزارش شده و… ) تاثیر زیادی در نتیجه نهایی خواهد داشت.

اگر بخواهیم خیلی ساده انگارانه به این مقوله نگاه کنیم که البته هستند بسیاری از آژانس های تبلیغاتی که هیچگونه سررشته ای از فضای سلامت ندارند و متاسفانه با پیشنهادات وسوسه بر انگیز ، پزشک یا مسئول فنی یا سوپروایزر را به تبلیغ کورکورانه در فضای مجازی ترغیب می کنند که بازهم این جای شکر دارد ، بسیاری دیگر هستند که صرفا به سراغ تبلیغات سنتی مانند استفاده از پیک های محله و … پیشنهاد داده و صرفا درآمدی گذرا برای خود قائل شده و به سراغ نگون بخت بعدی می روند .

بررسی وضعیت آزمایشگاه پزشکی

در ابتدای امر ، برای رسیدن به نقطه صفر مارکتینگ ، نقطه ای که برای تمام مشاوران ، لحظه ای است که شروع به تفکر برای رسیدن به اولین راه حل های رفع مشکلات برندینگ و تدوین پلن بازاریابی ، نقشه راه ، مسیر موفقیت مشتریان ، استفاده از ابزارها و بررسی بازخوردها است .

بهترین استراتژی که میتوان در این نقطه از مارکتینگ برای تبلیغات آزمایشگاه پزشکی داشت استفاده از استانداردهای تدوین شده، ابزارهای موجود، تجارب دیگران و … است که اولین قدم استفاده از ماتریس SWOT است .

پتانسیل تبلیغات در شبکه های اجتماعی

بدون شک یکی از مهمترین فعالیت های شما برای برندسازی آزمایشگاه پزشکی، حضور مستمر و پرقدرت در فضای مجازی خواهد بود که البته این حضور، صرفا به فعالیت در اینستاگرام محدود نمی شود و هر نوع محتوایی که در مرکز شما وجود دارد (کاتالوگ، تابلوهای کلینیک و…) را نیز شامل می شود. قبل از شروع حضور در فضای مجازی در ابتدا باید استراتژی حضور خود را با دقت طراحی کنید و بعد از آن برای افزایش نظم و تداوم در تولید محتوا باید یک بوم محتوا و تقویم محتوا طراحی کنید.

امروزه همگی باور داریم که فضای مجازی نقش اول در افزایش درآمد را دارد. باید استراتژی حضورمان را بر مبنای دسته بندی درست بازار انجام دهیم، لیدرهای بازار آزمایشگاههای پزشکی در منطقه، شهر و استان، چه کسانی هستند ؟ چرا لیدر بازارند ؟ چرا بیشترین پذیرش مراجعه کنندگان یا دریافت نمونه های ارسالی مختص آنهاست ؟ چه کار خاصی انجام می دهند که منجر به لیدر شدنشان شده است، چالشگران بازار چه کسانی هستند ؟ آنها چه می کنند ؟ چه چالشی برای لیدرها ایجاد می کنند و …. 

تمام سوالات بالا باید به دقت پاسخ داده شود. تدوین استراتژی محتوا، کاری زمان بر است که نیاز به دانش بالایی از مارکتینگ دارد . ممکن است برای تدوین برنامه بازاریابی که زیرمجموعه برنامه استراتژی است نیاز به کمک از تیم های مشاوره داشته باشید ، البته دقت لازم را در انتخاب این تیم داشته باشید . پیشنهاد من این است که در درجه اول حتما از مقالات این سایت برای بالابردن دانش مارکتینگ خود استفاده کنید.

تبلیغات دهان به دهان

تبلیغات دهان به دهان برای آزمایشگاه پزشکی

یکی از مهمترین استراتژی هایی که میتوان برای هر مرکز تشخیص و درمان استفاده کرد، استفاده همزمان از دو ساختار { تبلیغات در شبکه های اجتماعی بهمراه تبلیغات گوگل و تبلیغات دهان به دهان است } که اصطلاحا به آن بازاریابی ویروسی پیشرفته نیز گفته میشود.

بیماران نیز برای بهره‌مندی از خدمات درمانی و مراجعه به پزشکان، همواره از دوستان، نزدیکان و افراد خانواده خود پرس و جو می‌کنند. این راهنمایی‌ها در کنار جست و جوهای اینترنتی، شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، بر تصمیم‌گیری افراد بسیار اثرگذار خواهد بود. به ویژه اینکه برند یک آزمایشگاه پزشکی از سوی فرد قابل اعتمادی به بیمار پیشنهاد شود. واقعیت این است که تاثیر حرف‌ها و تجربه‌های دیگران بسیار بیش‌تر از تبلیغات یا حتی ترجیحات شخصی افراد است.

بررسی‌های بسیاری نشان می‌دهد که بیش از نیمی از بیماران، مرکز درمانی موردنظر خود را به پیشنهاد دیگران انتخاب کرده‌اند. قطعا افرادی که مراکز درمان را به بیماران معرفی کرده اند، قطعا مشتریان راضی و وفادار مرکز درمانی هستند.

چه باید کرد ؟

باید از پتانسیل فضای مجازی به همراه بررسی کامل نقاط قوت آزمایشگاه استفاده بهینه کرد. تولید رپورتاژ آگهی، برندسازی پزشک و مرکز همزمان، ارتباط با دیگر مجموعه های همکار درمان و … میتوانند نقش کاملی برای درآمد آزمایشگاه بازی کنند.

توجه داشته باشید که دیگر المان های مارکتینگ مانند فعالیت در شبکه های اجتماعی جزء مواردی است که ما فرض بر وجود و فعالیت کامل برای شما دانسته و به سراغ اصل کاری ها می رویم.

اینکه شما برای پستهای اینستاگرام خود قالب داشته باشید ، محتوای درست متناسب با تقویم تولید محتوا داشته باشید و دیگر پارامترها را صرفنظر کرده و فرض بر انجام آنها می گذاریم.

با داشتن صفحات اختصاصی و محتوای خاص بهمراه لوگو زیبا و استفاده از متن، تصویر، صوت و کلیپ در تمامی محتواها و رسانه های کامل ( اینستاگرام، روبیکا، تلگرام، یوتیوب، سروش، لینکدین و توئیتر و … ) میتوانیم در نقطه صفر مارکتینگ حضور داشته باشیم.

به عنوان جمع بندی مطالب بالا میتوان به انجام خدماتی که در آژانس تبلیغاتی ایرادز میتوانیم به شما ارائه دهیم ذکر کنیم .

ایرادز قدرت انجام تبلیغات مرکز شما در فضای مجازی را به بهترین شکل ممکن دارد . پتانسیل بازدید هر پست شما شامل خدمات یا محصول ، آزمایش یا انجام فرآیند کاری ، به تعداد حداقل ۲۰ میلیون بازدید در یک شبانه روز .

این عدد، عدد بسیار ارزشمندی برای شما می باشد . علاوه بر نمایش خدمت مرکز شما به قشر هدف و مخاطب درست ، در برندسازی مرکز شما تاثیر بسزایی خواهد داشت .

در صورتیکه نیاز به دریافت مشاوره رایگان از ما و کارشناسان مجموعه ما دارید ، فرم زیر را پر کرده یا مستقیما با شرکت ما تماس داشته باشید .

درخواست مشاوره
این قسمت برای اهداف اعتبارسنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *